Sweet 16

Hallååå!

Skolorna har ledigt idag och igår, så jag och Cattie är hemma. Igår så var Trent också det men hon väckte mig halv 10 "bara för att hon inte visste att Trent var hemma", så nu sa alla att hon inte skulle väcka mig idag eftersom vi båda är sjuka och försöker vila så mycket som möjligt. Klockan halv 10 så får jag ett sms som det står "Are u up?" på och så svarar jag "No!", sen skickar hon ett till som säger "sorry", så jag lägger mig igen och försöker somna om men sen får jag ännu ett sms, och det är en inspelning där Cattie sjunger "Happy late birthday to you, happy, happy, happy, biiiiirthday.." osv. Hahahah! Så jag skriver att det var gulligt men att hon slösar mina minuter på telefonen, och att jag säkert snart vaknar. Så då är hon tyst ett tag, innan jag får ett till sms där hon har spelat in hela min favoritlåt med Adele, och då ger jag upp, hahah. Underbart att ha en syster som är rädd när hon är "ensam hemma".

I alla fall så ville mamma se vad jag fick från värdfamiljen i födelsedagspresent, så här kommer det;

Från trent fick jag denna i Torsdags för att jag skulle ha på mig den på matchen.

Från Marcie fick jag brevpapper, kuvärt, frimärken, klistermärken, pennor osv med amerikanska flaggan/amerikanska färger. AWESOME!

..och från Cattie fick jag världens sötaste fotoram.. Det står "Sisters" och sen "always family, always friends" :)


En sån tröja som hon har på sig har jag med, vi har på oss dem när vi jobbar på volontärstället :)

 Jag fick också ett armband från Giulia & Julie igårkväll när alla utbytesstudenter i Maris grupp + några amerikanska kompisar träffades eftersom så många fyllde år. Fick också blommor!

Annars så gjorde vi inte jättemycket på min födelsedag förutom att äta lunch på Braums där Marcie jobbar eftersom hon var TVUNGEN att jobba på min födelsedag och var jätteledsen över det. Hon sa "Happy Birthday Adelina" i högtalarna efter att hon sagt vårat nummer. Nicole och Savannah som jobbar där och går i min skola (Nicole är en kompis och Savannah är Maris dotter) sa också grattis :D

På kvällen åkte vi till Wichita till kompisarns hus, och sen åkte vi till drive in filmerna. Det var awesome! Jag fick det på min födelsedag eftersom det varit på min bucketlist här på bloggen..

Nu klagade Cattie på att hon var hungrig, och tydligen så skulle hon göra pannkakor men det fanns inte någon ingrediens så hon tvingade mig att gå ner igen för att hon skulle överaska mig. Hah, gulligt!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur har helgen varit? Jag åker till London imorgon, hemma på fredag igen. . Är nyfiken på vad du har för dig! Massor av kramar Mamma

2012-09-10 @ 13:40:16
Postat av: Anna

Hejsan! Jag hittade din blogg via utbytesstudent.se där det stod på de där "åtta snabba" att du inte är särskilt förtjust i sport. Det är lite samma grej för mig, eller inte i någon speciell sport. Därför undrar jag om det finns mycket annat att göra på "fritiden" eller skolaktiviteter som inte har med sport att göra? :)

Svar: Hej! Sorry att jag var så långsam på att svara.. Jag tycker nog att det finns en del att göra även om man inte är intresserad av någon sport, men man blir lite utanför alla små grupper som känner varandra genom vad de gör osv. Jag klarar mig super i alla fall, men jag vet inte hur det kan vara för andra. Vanligtvis går alla till Youth Group i kyrkan på Onsdagar där du träffar lite folk, och själv är jag med i Girl Scouts (min värdmamma är ledare) och sedan finns det matcher att gå på och klubber som man spenderar en del tid på. Jag är nog hemma väldigt mycket jämnfört med alla andra i min ålder här, men jag tycker ändå att jag gör en massa mer än jag brukade göra hemma i Sverige. Jag volontärarbetar också på Lördagar och sen går jag i Sunday School på Söndagar. Hoppas att det svarade på din fråga, funderar du på att åka? Det är såå värt det! Ha det bra!
adelina thim

2012-10-03 @ 16:41:54
Postat av: Anna

Svar: Jaa, tack så mycket! Jag har funderat på att åka ett tag och har varit på intervju och blivit antagen, allt som krävs nu är egentligen bara ett ja. Så jag är inställd på att åka, men är fortfarande lite tveksam. Det känns ju lite läskigt för att det är såpass långt borta och så lång tid.

2012-10-31 @ 11:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0