Caring Hands

Godmorgon! Jag åt precis en kanelbulle med carameltopping till frukost.
 
Så.. jag snackade här om dagen om en välgörenhetsgrej som jag och Cattie skulle pröva på. Vi åkte dit och kollade och OMG vad söta alla är, det är precis som på djurpoliserna på Animal Planet. Marcie varnade oss innan vi åkte dit och sa att vi inte fick ta med oss några djur hem, men det var svårt! Vi gick i alla fall ut och gick med två hundar, en stor och en liten, och sen gosade vi med en massa kattungar. En klättrade upp för mitt ben för att fånga en tråd från mitt armband, och en annan klättrade upp för buren jag stog brevid. Crazy kitties! Ni ska få se lite bilder..
 
 
Vi tog ut denna vovven och promenerade med henne.. alltså titta ögonen O.O
Hon var så glad och sprang så fort när Cattie hade henne i kopplet att hon snubblade omkull hela tiden. Har aldrig sett något sötare!
 
En redan adopterad liten gullevalp!
 
Och våran favoritkatt, eller i alla fall Catties.
 
Och så gick vi ut med en större hund, Milo. Han var helt underbar!
 
 
Så vi ska iallafall volontärarbeta där på Lördagar mellan 12 & 2, även om man egentligen måste vara 16 år. Mari mailade dem så jag får vara där eftersom jag är utbytesstudent (och dessutom kommer att vara 16 när vi börjar om ett par veckor) och eftersom Cattie är där med mig så får hon också jobba.
 
Igår morse var vi i kyrkan och det var intressant. Jag ska antagligen gå varje Söndag tillsammans med Cattie & Trent eftersom Marcie jobbar, och så ska jag gå på Youth Group på Onsdagkvällar. Så med det på Onsdagar, volontärarbete på Caring Hands på Lördagar och Girl Scouts på Måndagkvällar så är det bra att jag inte går på någon sport eftersom jag ska hinna med läxor och fritid också  :)
 
Vi skulle ha träffa Giulia (utbytesstudent från Italien) och hennes familj igår men det blev tyvärr inställt.. Vi träffade istället den andra ledaren av Girl Scouts (Marcie är en av dem) och två av hennes döttrar. En är i min ålder nästan och en är i Catties. Hon i min ålder ska vara Freshman på samma High School som jag, så i början ska jag få skjuts av hennes mamma eftersom man bara får åka skolbuss om man är Freshman :c
 
Vi gjore i alla fall frostingen på våra sugarcookies till Sverige- och Italienflaggor för att ge till Guilia och hennes familj. Sedan gjorde vi en Amerikansk också. Jag och Cattie alltså :)
 
Och så sov jag och Cattie i tält inatt och igår natt eftersom vi håller på att måla om mitt rum. Det blir btw skitsnyggt!
 
..och här är Cattie när vi målar mitt rum!
 
Idag är vi ensamma hemma så vi hade egentligen tänkt att gå och bada i swimmingpoolen i området men (believe it or not) det är kallt ute idag! SÅ nu ska vi ta Trixie och gå på en liten promenad, och sen går vi nog ner till Subway och käkar lite.
 
Hörs sedan, puss!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka söta hundar! Du måste längta tills nästa gång då du får träffa dem igen?! Vilken färg blir det i ditt rum? Såg att det finns bananer hemma-ät dem istället för kakor om du kan!?
Jättekul att läsa din blogg!!!
Puss o kram/Mamma

2012-08-13 @ 18:41:55
Postat av: Pappa

Kul! Du verkar ha fullt upp. Och roligt låter det också! Djuren var ju fantastiskt söta. Älskar dig. Pappa

2012-08-13 @ 18:42:01
Postat av: Mamma

Vad är "Youth Group" för nåt?

2012-08-13 @ 18:44:44
Postat av: lovisa

åååååhhh bebe du verkar ha det grymt!! fortsätt med din blogg så vi vet allt om din vardag! LOVE YOU

2012-08-15 @ 00:07:22
URL: http://lovisalang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0