B-Day

Mamma frågade mig om vilka ämnen jag valde, så här kommer en bild på mitt schema; (Psykologi, Sociologi och lite annat har jag andra terminen). Les Chantes är vad jag valde för att Digital Media var fullt, så jag väljer bort det ifall jag får en plats där. Det är typ tjejkör, och så åker man runt lite grann och uppträder. Låter roligt!
 
 
Idag var annars Trents födelsedag. Vi åkte till Wichita och spelade minigolf i ett mörkt rum där vitt och neon lös, så bollarna liksom glödde och det var coolt. Jag kom dock 3:a av oss 4.. Sedan när bara jag och Cattie gick runt en gång och bara spelade på de roligaste banorna så förlorade jag, haha. Det känns som om jag har varit här i mer än bara två dagar, jag har hunnit gära så mycket och lärt känna familjen och så. Det är jättekul! Här är en bild på minigolfen.. Det kommer mycket bilder idag ;)
 
 
Hope sov vid mina fötter inatt btw, och sedan på morgonen ville hon ut så hon skrapade på dörren och typ rullade runt som en hund, så jag var tvungen att ta en bild innan jag släppte ut henne, hahah.
 
 
Och detta är Kansas uppifrån.. ganska platt.
 
 
Efter mingolfen så skulle man slå in bollen i ett hål då man inte får tillbaka den ni vet, och så kunde man vinna ifall man fick i den i ett lite svårare hål, och det gjorde Marcie så hon vann att jag och Cattie fick pröva en lasergrej en gång var. Man skulle gå igenom ett rum utan att nudda ett laserlarm helt enkelt, och det var kul! Här är Cattie, proffsig och snabb. Jag syntes inte för att jag inte hade neonkläder på mig :)
 
 
Sedan hoppade vi på trampoliner, hoppas att videon funkar..
 
 
 
Vi köpte också nya lakan och ett täcke och allt detdär till mig, och vi har valt färger som vi ska måla mitt rum i, och jag är SÅ nöjd :D
Färgerna på väggen ska bli samma färger som på täcket, vilket kommer att bli AWESOME! Jag tänker på Fanny hela tiden nu eftersom det är zebramönster över allt ;) Såhär ser det i alla fall ut.. Jag och Cattie ska måla i veckan antagligen, innan skolan börjar.
 
 
Bilderna på hundarna ska ner och några posters och bilder på familj och vänner ska upp efter att vi har målat klart :)
 
När vi kom hem så gick vi en bit med Trixie och jag var tvungen att ta ett par bilder för hon är helt underbart söt. Hope sover hos mig och sniffar på mig ibland, men hon är ingen kelkatt men Trixie gillar mig :D
 
 
 
Vi åt också middag med Marcies föräldrar eftersom det är Trents födelsedag, och det var trevligt! Och jag har spenderat hela dagen med att lära alla tre svenska men det går sådär. De leker "gul bil" hela tiden men de säger olika saker som inte låter särskilt likt hela tiden, men det är sjukt roligt, ibland skrattar vi så att man inte får luft. Och de säger att jag inte har någon dialekt och är väldigt bra på engelska, yay! Imorgon ska Marcie jobba, så jag, Trent och Cattie ska till nått center för att kolla in det och se ifall jag och Cattie kan volontärarbeta där på Lördagar och jag är sååååååå exited! Det är omhändertagna djur och.. jag kan inte komma på någonting jag hellre skulle ägna min tid åt så det är super! På Söndag ska vi också träffa en annan utbytesstudent, Giulia som jag snackade med på facebook innan vi kom hit, och hennes familj så att jag känner någon så det ska bli kul.
 
Men nu ska jag gå och lägga mig i min nya mysiga säng. Jag måste spela in familjen när de försöker prata svenska någon gång, det är vääldig kul!
 
Godnatt Sverige! <3
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som du har det jättebra, och jag håller med om att det verkar som du varit där mycket längre tid än du faktiskt har. Ditt rum ser redan ut som "ditt"! Roligt med volontärarbetet, lite som på Djurskyddsföreningen här? Och kul med tjejkör!!
Hoppas ni får en mysig helg, ser redan fram emot fler inlägg!
Pussar och kramar från oss

2012-08-11 @ 08:20:06
Postat av: mamma

glömde skriva att videon inte funkar, det står att den är "privat"?

Svar: nu tror jag att den gör det va? :)
adelina thim

2012-08-11 @ 08:21:58
Postat av: Fanny

Åhå, zebramönster! :)) allt låter så himla roligt!
(hoppas) du har det bra!! (;

2012-08-11 @ 12:50:56
Postat av: Linnea

Herregud vad mycket du har hunnit med, det låter jättekul alltihop. Jag hoppas vi hörs på Skype snart och att jag får höra massor om dina ämnen som du valt! <3

2012-08-13 @ 00:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0